Praca nad zdrowiem, masz na to siłę???

Kto  z Was na noworocznej liście postanowień zapisał  praca nad własnym zdrowiem, kondycją i lepszym wyglądem?

Myślę, że wiele osób może się z tym utożsamiać, bo to najczęstsze noworoczne postanowienia.  Jak zrobić, żeby za miesiąc nie zrezygnować z tak istotnych wyzwań?

Najbardziej popularne i najłatwiejsze założenie należy tak naprawdę, do jednych z najtrudniejszych i wielce wymagających. Jeśli jest to mocne postanowienie i chcecie w tym roku osiągnąć dobre efekty w sferze swojego zdrowia, to musicie mieć świadomość, że Wasze życie musi się zmienić. Osiągnięcie celu, jakim jest poprawa zdrowia, kondycji i lepsza sylwetka, wymaga od Was poświęceń i dużej ilości czasu. Więc, żeby nie być gołosłownym zastanówcie się, czy naprawdę stać Was na podejmowanie takich poważnych kroków.

Przede wszystkim chodzi o czas. Czy poświęcisz dotychczasowe „nic nie robienie” na gotowanie i treningi (rower, siłownia, ćwiczenia)? Zamiast odpoczywać po pracy na kanapie, zamiast przeglądać FB czy inne portale, ruszysz na zakupy z listą produktów do zaleconego planu żywieniowego? Nie wystarczy powiedzieć sobie, że zaczynam dbać o siebie i żyć jak dotychczas. W takiej sytuacji nic się nie zmieni.  Ty jedynie stracisz wiarę w siebie. Do takich zmian trzeba dorosnąć, dojrzeć  i  mieć naprawdę chęć do pracy nad sobą oraz świadomość ile czasu trzeba będzie poświęcić na to przedsięwzięcie.

Jeśli jednak jesteś przekonany, że już u Ciebie nastał właśnie ten czas, że już jesteś gotowy na zmiany – TO SUPER!

Na pewno nie pożałujesz tej decyzji!

Żebyś mógł być dumny ze swoich efektów, polecam od razu wziąć się profesjonalnie za zmianę. Jeśli należysz do grupy osób,  którzy nie potrzebują gubić kilogramów i nie mają problemów zdrowotnych. Jeśli chcesz tylko zmodyfikować lepiej swój talerz i plan dnia, to możesz samodzielnie działać, korzystając  jedynie z drobnych  podpowiedzi. Natomiast, jeśli potrzebujesz schudnąć kilka lub kilkadziesiąt kilogramów, masz  już zdiagnozowane choroby metaboliczne, naprawdę nie powinieneś robić niczego na własną rękę. Przy takich problemach bardzo niebezpieczne może być działanie samodzielne, poprzez poszukiwanie diet cud  w Internecie lub korzystanie z jadłospisów koleżanek.

Dla osób, które chciałaby zacząć tę przemianę i prace nad sobą właśnie ze mną serdecznie zapraszam na konsultacje dietetyczne w gabinecie w Lublinie. Natomiast dla tych z Was, którzy jesteście daleko, mam niespodziankę – możecie kontaktować się ze mną tu na blogu, korzystając z zakładki dieta on-line 🙂

Zadbaj o swoje zdrowie, to inwestycja w Twoją dobrą, przyszłość 🙂

4 thoughts on “Praca nad zdrowiem, masz na to siłę???

  1. Fajnie, że namawiasz do pozytywnych zmian 🙂 Moim zdaniem zmiana wcale nie musi być radykalna. Do tego się dojrzewa i można zacząć od małych kroczków. Tym bardziej, że takie radykalne zmiany często szybko się wypalają i wraca się do starych nawyków.

  2. Na swojej zakładce z dietą on-line zachęcasz do zrobienia badań przed rozpoczęciem diety. Czy wystarczą standardowe badania krwi czy badania powinny być rozszerzone o jakieś inne?

    1. Głównie dotyczy to osób, które potrzebują diety pod konkretne schorzenie np. cukrzyca, insulinooporność, miażdżyca czy problemy z tarczycą. Wtedy jak najbardziej wskazane są aktualne wyniki badań dotyczące konkretnej choroby, czy np. glukoza, krzywa cukrowa, FT3, FT4, TSH itp… Osoby, które podejrzewają, że mogą mieć początki któregoś z tych schorzeń również powinni zrobić takie badania, aby dieta była najlepiej dobrana pod potrzeby ich organizmu. Jeśli jesteś osobą zdrową i nie ma wskazań, które sugerowałyby którąś z chorób metaboliocznych – dietozależnych, nie musisz wykonywać dodatkowych badań. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *