Jadłospis na redukcję wagi

Jadłospis na redukcję wagi. Takie stwierdzenie od razu kojarzy mi się, po pierwsze, z konkretną rozpiską diety, a tego chociaż jestem dietetykiem to nie lubię. A po drugie samo słowo jadłospis – na mnie osobiście źle działa. Od razu przywołuje wspomnienia kuchni szkolnej lub szpitalnej  i obiadów, na które nie zawsze miałam ochotę. Też tak masz czy to tylko moje podejście?

Dlatego dzisiaj chcę Ci udowodnić, że można jeść zdrowo, nawet chudnąć, ale nie będąc na sztywnej rozpisce diety. Jadłospis na redukcję wagi nie musi łączyć się z jedzeniem konkretnych dań spisanych przez dietetyka. Wręcz przeciwnie, można schudnąć jedząc smaczne posiłki i to takie na które Ty, w danym momencie, masz ochotę. Lub po prostu masz czas, aby je zrobić.

insulinooporność

Jak to możliwe?

Stworzyłam dietetyczne ebooki, aby przekonać Cię do zdrowego odżywiania zgodnego z Twoimi smakami, preferencjami i potrzebami. I chociaż nie jest to dieta indywidualna, tylko ebook zbilansowany na ogólnych zasadach zgodnych z IŻŻ, to sprawdza się prawie u każdego.

Dzieje się, tak dlatego, że najczęściej aby schudnąć wcale nie potrzebujesz restrykcji i układanej diety na bardzo indywidualne potrzeby (no chyba, że masz celiakię lub choroby żołądkowo-jelitowe, albo poważne nietolerancje czy alergie). Jeśli jesteś osobą zdrową, która lubi większość produktów i nie ma czasu na spędzanie kilku godzin w kuchni, ale przy tym lubisz smacznie zjeść to dietetyczne ebooki na pewno pomogą Ci w osiągnięciu celu. Dodatkowo, nauczą Cię stosowania odpowiednich porcji posiłków i komponowania dań.

A jak zrobić, żeby jadłospis na redukcję wagi nie kojarzył się z jadłospisem i jedzeniem na przymus?

W dietetycznych ebookach nie dość, że sama sobie wybierasz dania na jakie akurat w danym momencie masz ochotę, to jeszcze możesz robić z nich różne posiłki. Ważne, abyś stosowała odpowiednie porcje i ilości dań, zapisane w wybranej przez Ciebie kaloryczności.

Co to oznacza?

Po prostu to, że możesz robić i gotować wszystko tak jak Tobie jest wygodnie. Nie musisz trzymać się konkretnych przepisów dań.

A teraz podam Ci kilka alternatyw na posiłki w diecie, na przykładach z najnowszej 6 edycji dietetycznego ebooka z niskim IG.

Masz w nim dostępne takie posiłki:

jadłospis na redukcję wagi

 

W zdrowym odżywianiu czy też w diecie redukcyjnej, chodzi o to abyś zachowała jakość produktów i ich ilość. A czy Ty te składniki ładnie ułożysz na talerzu, czy zjesz w postaci kanapki, czy sałatki to już tak naprawdę Twoja dowolność i kreatywność w kuchni.

Podam Ci kilka propozycji, ciekawa jestem czy podchodzisz właśnie w ten sposób do diety. Kreatywnie i ułatwiając ją sobie w danym momencie tak, aby dla Ciebie było najłatwiej. Czy trzymasz się zawsze idealnie opisów i przepisów?

Śniadanie:
  1. W ebooku masz kanapkę z jajkiem na twardo, parmeńską i warzywami. I ok, możesz na szybko wrzucić szynkę na chleb, do tego pokroić ugotowane na twardo jajko i zjeść z warzywami.

Jednak to samo śniadanie możesz przygotować sobie w formie jajecznicy lub jajka sadzonego na szynce parmeńskiej. Zjeść z chlebem i warzywami. Ponadto jeśli masz czas na dłuższe przygotowanie śniadania, to możesz zrobić jajka w kokilkach.  Pepis na nie, masz jako druga opcja w ebooku 😉

Czyli zobacz: z jednego śniadania w ebooku masz co najmniej 5 pomysłów, żeby urozmaicić sobie dietę i jeść pod różnymi postaciami posiłki.

 

  1. Kolejny przykład to mozzarella z pomidorami. To śniadanie możesz zrobić jako sałatkę caprese i zjeść z kanapką. Możesz też po prostu zrobić sałatę, czyli pokroić sobie w kostkę ser, szynkę i pomidory zjeść z chlebem. A trzecia wersja to np. kanapka z szynką i mozzarellą i do tego pokrojony pomidor lub pomidorki koktajlowe. Albo jeszcze inna wersja to tost. Czyli kanapkę włożyć do opiekacza, albo do piekarnika, tak żeby się ser roztopił. Zobacz jak znów dużo opcji z tych samych składników i porcji.
  2. Wrapy z warzywami, to kolejne danie. Jeden pomysł na to śniadanie masz zapisany w ebooku, ale możesz też przygotować sobie zupełnie inny wygląd tego śniada – tak jak masz na drugim zdjęciu.
    jadłospis na redukcję wagi
A teraz pomysły na obiady.
  1. Tarta z boćwinką. Jeśli jednak nie przepadasz za boćwinką, albo akurat nie będziesz miała jej w domu. To możesz skorzystać z listy zamienników na produkty. Tam masz podane jaką ilość np. szpinaku możesz wziąć zamiast boćwinki (lub ile cukinii), żeby w diecie pomimo zamiany zgadzały Ci się kalorie i makroskładniki. O to wszystko już zadbałam w ebookach. Dzięki temu zrobisz pyszną tartę ze szpinakiem i fetą.
    jadłospis na redukcję wagi

W kolacjach masz np. przepis  na hot – dogi. W ebooku dokładnie opisałam Ci parówki, które mają dobry skład. Napisałam Ci czym powinnaś się sugerować kupując je z innych firm niż te, które ja proponuje.

Jednak jeśli nie chcesz robić hot – dogów, albo nie masz akurat podłużnej bułki. To możesz te same składniki zjeść jako mega szybką kolację. Po prostu zjeść pieczywo, parówkę i warzywa. Proste, smaczne i gotowe w 5 minut.

Następny przepis to: nadziewane pieczarki, które możesz zrobić podczas grillowania ze znajomymi i zjeść je z pieczywem. Możesz też upiec je w piekarniku w domu i zjeść z kaszą. W ebooku masz podany przelicznik chleba na kaszę. Również oczywiście uwzględniłam w nim zarówno to, żeby zgadzała się kaloryczność Twojej diety, ale także makroskładniki, po zamianie tych produktów. Masz też 3 opcję. Możesz zrobić sobie z tego dania pyszną sałatkę. Wymieszać kaszę z podduszonymi na patelni pieczarkami, cebulką i fetą. Zrobić sos z jogurtu i zjeść z warzywami. Takimi jakie masz podane w ebooku, aby bilans się zgadzał.

Podsumowując, jadłospis na redukcję wagi, wcale nie musi być monotonny, nudny i nieapetyczny. Mając dietę z dietetycznych ebooków możesz sobie zamieniać i urozmaicać posiłki na wiele sposób.

Mam nadzieję, ze przekonałam Cię tym wpisem, że zdrowe odżywianie może być bardzo smaczne i atrakcyjne. Robiąc takie dania, wcale nie odczujesz, że jesteś na diecie i masz jakieś ograniczenia, prawda? A przy tym jeśli będziesz przestrzegać produktów i ich ilości, to za 3 – 4 tygodnie zaczniesz zauważać pierwsze efekty redukcji wagi.

A najnowszy dietetyczny ebook z niskim IG teraz możesz kupić TUTAJ.

 

2 thoughts on “Jadłospis na redukcję wagi

  1. Ebook zawiera ciekawe, proste a przede wszystkim smaczne dania. Jestem tak ciekawa dan, ze dzisiaj musialam wyprobowac kilka posilkow naraz ?. Artykul powyzszy okazuje sie bardzo pomocnym. Zamiast botwinki wykorzystalam cukinie, ktora akurat mialam w lodowce. Dziewczyny – bycie na redukcji nie musi byc nudne. Odkad korzystam z przepisow Doroty, czuje sie najedzona i waga wciaz spada?. POLECAM

    1. aaaaajjjjjjjj :):) dziękuję za ten komentarz, ciesze się bardzo, że ebook tak super się sprawdza 🙂 A dieta to mają być smaczne dania i tego się trzymajmy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *