Jak obliczyć kaloryczność diety?

To bardzo częste pytanie wśród moich pacjentów, czyli jak obliczyć kaloryczność diety?

Jest wiele wzorów i kalkulatorów. Tak naprawdę, kaloryczność diety warto, aby obliczył Ci dietetyk. Podczas konsultacji zbierze on od Ciebie wiele informacji, dzięki którym dopasuje odpowiednie zapotrzebowanie dla Ciebie na dany moment. Jeśli jednak chcesz zrobić to sama., to oczywiście też możesz – posługując się kalkulatorami.

Ważne jest jednak, abyś prawidłowo oszacowała swoją aktywność w ciągu dnia/ tygodnia. I co jeszcze bardzo istotne, abyś skorzystała z odpowiedniego wzoru podczas tych obliczeń.

insulinooporność

 

Dokładnie krok po kroku jak to zrobić, na co zwrócić uwagę i czym różnią się wzory i kalkulatory, opisałam Ci to w moim BEZPŁATNYM MINI DIETETYCZNYM EBOOKU. Jeśli jeszcze go nie masz to zapisz się TU do mojego newslettera i pobierz darmowy ebook. Tam z  moimi wskazówkami bez problemu obliczysz zarówno swoje podstawowe zapotrzebowanie, czyli takie na podtrzymanie funkcji życiowych. Jak i dokładnie dowiesz się jak obliczyć kaloryczność diety, przy prawidłowo obliczonym zapotrzebowaniu całkowitym swojego organizmu.  Opisuje Ci tam też jak dobrze ustawić deficyt kaloryczny. Tak, aby był adekwatny do twojej aktywności fizycznej.

A to właśnie ten ostatni punkt jest niesamowicie ważny, aby wiedzieć jak obliczyć kaloryczność diety. Dlaczego? Biorąc pod uwagę naszą aktywność na co dzień, niestety wiele osób ma tendencję do wygórowania własnej aktywności.

Osoba, która do tej pory do pracy jeździła samochodem, pracę ma biurową i potem wracała do domu i tyle. Nagle zaczęła wprowadzać aktywność w ciągu dnia. 3 razy w tygodniu rowerek po 30 minut. Do tego jeszcze każdego dnia spacer 30 – 40 minut (spokojne pogaduchy z koleżanką) i basen w weekend z dzieciakami – spa i bąbelki. I dla niej. taka podaż aktywności w porównaniu z tym co było kiedyś to naprawdę jest wyczyn. Według niej teraz aktywność ma sporą. Jednak wg wskaźników aktywności fizycznej, które bierzemy pod uwagę przy obliczaniu dobowego zapotrzebowania, to nadal jest niski współczynnik aktywności. I super, dobrze że zaczęła mieć więcej ruchu, ale to nie powoduje, że zwiększamy w obliczeniach ten współczynnik aktywności.

Dodatkowo, pamiętaj też, że zegarki pokazujące ilość spalonych kcal podczas treningu bardzo często zawyżają tą wartość. Traktuj to jako małą podpowiedz, a nie jako  0 – 1 wyznacznik.

Pamiętaj też, że obliczając sobie własne CPM (całkowite dobowe zapotrzebowanie na energię) już właśnie wliczasz swoje treningi. Bierzesz pod uwagę w tych obliczeniach aktywność i kroki. To nie jest tak, że obliczasz CPM i jeszcze DODATKOWO doliczasz sobie ile spaliłaś w ciągu dnia kcal, czyli to co pokaże Ci aplikacja. W CPM już masz wliczoną mniej więcej swoją dobową aktywność.

Mam nadzieję, że ten wpis pomógł Ci zrozumieć jak obliczyć kaloryczność diety. Ale przede wszystkim uświadomił Ci jak wiele jest zmiennych w tych obliczeniach i jak ważne jest, aby wybrać odpowiednie dla siebie.

jak obliczyć kaloryczność diety

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *