Sposoby, aby pić wodę

Przygotowałam dla Ciebie podpowiedzi i moje sposoby, aby pić wodę.

Dzisiaj bez zbędnego oszukiwania.

Pijesz wodę? Czystą wodę lub z cytryną albo pomarańczą – naturalnym owocem? Ile dziennie?

PAMIĘTAJ „WODA SMAKOWA” to nie WODA tylko NAPÓJ. Przeczytaj.

 

Wiadomo lato sprzyja większym ilościom, a w zimie? Za oknem śnieg, mróz, minusowe temperatury… Nie chce się sięgnąć za bardzo po wodę i mówię tu też o sobie…

Wszystkim pacjentom tłumaczę jak ważne jest picie wody ok. 30ml/ 1kg masy ciała, dla niektórych wychodzi to ok. 1,5l czasami 2l a u innych nawet ok. 2,5l.

Samej mi jest czasami ciężko tego dokonać. Lubię kawę, ciepłą, aromatyczną herbatę z goździkami i pomarańczą, a wodę też lubię, ale jak ktoś ( w domyśle Mój Dario) przyniesie  mi i jeszcze poczeka aż wypiję… tak taka czasami jestem.

Jak już wdrożę się przez kilka dni w picie to potem jest łatwiej i już sama pamiętam, ale jak wypadnę z tego rytmu to kiepsko jest.

A jak u Ciebie?

Na każdego działają inne sposoby, aby pić wodę. Na początek rozpoczęcia związku z wodą polecam Ci kilka. Wybierz wersję adekwatną dla siebie 🙂

sposoby, aby pić wodę

Oto moje sposoby, aby pić wodę:

  1. Aplikacja – możesz ściągnąć na swój telefon aplikację, która będzie Ci przypominać o odpowiednim nawodnieniu przez cały dzień
  2. Budzik w telefonie co 15 minut – samodzielnie ustal sobie czas i częstotliwość przypomnienia. Za każdym razem jak zadzwoni budzik wypij odpowiednią ilość wody (3 łyki, czy 1/3 szklanki)
  3. Opisany dzbanek – jeśli masz możliwość w pracy lub w domu opisz sobie swój dzbanek wody, który przypominać Ci będzie, do której godziny ile masz wypić wody, aby wyrobić swoją dobową normę
  4. Mała butelka wody w torebce – zawsze miej ze sobą butelkę wody. W samochodzie, w autobusie, w kolejce w sklepie sięgnij po nią i wypij kilka łyków.
  5. Jak robisz sobie kawę, nalej w tym samym czasie szklankę wody, postaw obok siebie i wypij razem (w trakcie picia kawy, przed lub po)
  6. Zaczynając szykować sobie posiłek wypij znów przynajmniej pół szklanki wody – przed każdym posiłkiem
  7. Dzień zaczynaj zawsze od lekko ciepłej wody z cytryną
  8. Stawiaj szklanki lub dzbanki wody przy swoim stanowisku pracy, ile razy na nią spojrzysz, wypij kilka łyków. JEŚLI CI SIĘ SKOŃCZY WODA TO OD RAZU IDZ I JĄ NAPEŁNIJ. Niech nie stoi pusta.
  9. Użyj kolorowych karteczek, przyczep je w miejscach w których dość często jesteś (u mnie w domu to biuro, kuchnia i duży pokój) i zapisz na nich przypomnienie o wodze. Jak na nie spojrzysz to nie zwlekaj tylko od razu idź po szklankę z wodą.
Jak widzisz pomysłów jest mnóstwo, pytanie tylko czy naprawdę chcesz się nauczyć i zadbać lepiej o to swoje nawodnienie. Czy znów będziesz tylko wspominać, że za mało pijesz, ale i tak nie zaczniesz tego zmieniać.

To co działamy razem? Wybierz z powyższej listy to co pasuje Ci najlepiej i… zaczynamy razem. Ja też muszę zacząć pić więcej wody 😉 Jestem ciekawa, która przypominajka jest dla Ciebie najlepsza. Czekam na Twoją odpowiedź i zróbmy to razem.

sposoby, aby pić wodę

P.S. A może Ty masz swoje sprawdzone sposoby, aby pić wodę, inne niż te moje? To podziel się, jestem bardzo ciekawa co jeszcze się sprawdza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *