Zdrowsze zamienniki

Dzisiaj dla Ciebie mam, kilka podpowiedzi na drugie śniadania do szkoły dla dziecka i dla Ciebie do pracy. Jako zdrowsze zamienniki, popularnych przekąsek.

Od czasu kiedy skończyłam sama swoją szkolną edukację, wrzesień przestał robić na mnie jakiekolwiek wrażenie. Lena póki co chodzi do przedszkola, więc to jeszcze nie restrykcja szkolna. Chociaż przyznam Ci się, że dzisiaj delikatnie pierwszy dzień zmiany i u nas (tak, zaczęłyśmy od wtorku ;)) Nowe przedszkole, nowi koledzy i Panie opiekunki – zobaczymy jak to będzie. Trochę stres jest, tym bardziej, że ja ze swojego dzieciństwa mam traumę i uraz do przedszkola i nigdy, przenigdy nie chciałabym znów wrócić do przedszkola.

Lena cały tamten rok chodziła do żłobka, pokochała go niesamowicie. Swoje ciocie – opiekunki również i z radością każdego dnia biegła w podskokach do żłobka. W związku z tym, chodziła tam też całe wakacje. Dlatego u nas nawet nie odczuwamy zakończenia laby, wolnego i wakacji. Mieliśmy ich dosłownie jeden tydzień.

Natomiast dzisiaj weszła do przedszkola, rozejrzała się i mówi: „Mamo, ale do takiego przedszkola to ja nie chce”. Wizualnie, rzeczywiście daleko mu do jej pięknego żłobka. No ale cóż, zobaczymy jak minie pierwszy tydzień.

Przejdźmy do konkretów. Dzisiaj przygotowałam Ci takie zdrowsze zamienniki, popularnych przekąsek.

Można pójść na łatwiznę, ale w zdrowszej wersji. Można też  robić samodzielnie różne dania. Wszystko zależy od tego ile akurat masz czasu i jakie masz chęci do gotowania – danego dnia. Ja wychodzę z założenia, że zdrowe odżywianie ma być dla Ciebie łatwe i przyjemne. Masz czerpać radość z tego, że robisz bardziej przemyślane zakupy, że wybierasz bardziej wartościowe produkty dla siebie i dziecka. Jeśli w ten sposób podejdziesz do tematu poprawy swojej diety, to super, bo od razu będzie Ci o wiele łatwiej. Jeśli jednak nastawisz się, że zdrowsze odżywianie to ciężka zmiana, która wymaga czasu i dużych pieniędzy, to będziesz odwlekać ją w czasie i nigdy nie zaczniesz wprowadzać nawet tych najmniejszych zmian.

Dlatego, żeby ułatwić Ci ten proces mam dla Ciebie kilka podpowiedzi 😉

Zamiast dosładzanych, owocowych jogurtów, jogurt owocowy ale z dobrym składem.

Nawet żelki, na całe szczęście, też można już dostać w sklepach z „czystym” składem – z soków owocowych, a nie z bombą cukru i syropu glukozowego. Chociaż ja i tak uważam, że przede wszystkim warto zastanowić się, po co to dziecku kupować. Szczególnie jeśli w domu masz 2-latka, albo przedszkolaka, który dopiero poznaje takie produkty. Po co uczyć go, że żelki się je? To zupełnie nic nie wnoszące do organizmu zapychacze.

W Rossmanie dostaniesz:

  1. Fruit Sticks – zamiennik żelek z dużo lepszym składem (zagęszczony przecier jabłkowy, zagęszczony sok z jabłek, przecier z malin, zagęszczony sok z czarnego bzu, substancja żelująca: pektyny, błonnik cytrusowy, naturalny aromat malinowy). CENA: 3,99zł
  2. Veri Beri Fruit Stripes – kolejny zamiennik żelek z dużo lepszym składem (koncentrat puree z jabłek, koncentrat soku malinowego 5%, substancja żelująca: pektyny(z owoców cytrusowych), błonnik cytrusowy, aromat naturalny). CENA: 5,49zł
  3. Porcja dobra, przekąska jabłkowo – jeżynowa – jako zamiennik cukierka – batonu rozpuszczalnego. O świetnym składzie: jabłko 69,5%, jeżyna 30%, cytryna 0,5%  CENA: 1,99 zł
  4. Ciasto owsiane na bazie masła orzechowego z sezamem Łan ciasto IRENKI – skład lepszy od popularnych ciastek komercyjnych (nawet tych owsianych;)) Skład: masło orzechowe 28,8%, (orzechy ziemne 100%), cukier kokosowy, płatki owsiane 18%, płatki gryczane, sezam 10,8%, jaja, soda oczyszczona. W tym ciastu na 100 g jest 20 g cukrów prostych, a w popularnych ciastkach owsianych z marketu jest 46 g cukrów prostych. Czyli znacząca różnica. Dlatego warto szukać lepszych zamienników. CENA: 2,99 zł
  5. Woda źródlana NESTLE PURE w butelce ze zwierzątkiem na etykiecie – jako zamiennik wody smakowej. Dzieciaki często kupują wzrokiem, ciekawa butelka, już sprawi że chętniej po nią sięgną. CENA 1,99 zł

zdrowsze zamienniki

W Lidlu:

  1. Baton BIO – wszystkie smaki są dobre i mają super skład. CENA: 3,49 zł
  2. Batony RAW z firmy Alesto – tańsze niż te BIO, a też są 3 składnikowe: 68% daktyle, 27% wiórki kokosowe, 5% sok z marakui z zagęszczonego soku z marakui CENA: 2,99 zł
  3. Batony DOBRA KALORIA CENA: 3,49 zł
  4. Owocowe musy BIO – są robione tylko z musu z różnych owoców CENA: 2,99 zł
  5. Pistacje niesolone – zdrowa przekąska, jednak pamiętaj, że w 100 g pistacji jest ok. 605 kcal, oznacza to, że powinnaś zjeść (dać dziecku)
  6. Chipsy warzywne BIO – o ile muszą być chipsy 😉 Takie chipsy mają krótki i dobry skład, ale są bardziej kaloryczne, niż popularne chipsy znanych firm – nie zapominaj o tym. Skład: 62% warzywa, olej słonecznikowy, sól. CENA: 7,99 zł

W Biedronce:

  1. Jogurt PURE FRUVITA – świetny zamiennik, dla wszystkich jogurtów i serków smakowych – owocowych. Skład: jogurt naturalny 60% (mleko, kultury bakterii mlekowych), przetarte owoce 38% (banan 18%, gruszka 12%, mango 8%), płatki owsiane 1%, płatki jaglane 1% CENA: 2,59zł
  2. Masło orzechowe 100% orzechy – idealne na kanapkę lub do naleśnika
  3. Orzechy arachidowe – bez soli i oleju CENA za 500g – 6,99zł

W innych sklepach spożywczych:

  1. Mus KUBUŚ – jednak i oni pokazali, że da się zrobić coś fajnego i z dobrym składem, bez kilku łyżeczek cukru na porcję. Skład: przeciery z bananów 30%, jabłek 28%, truskawek 27%, soki z zagęszczonych soków z jabłek 10%, marchwi 5% CENA: 2,19zł
  2. Mus + jogurt KUBUŚ – ten też fajny: przeciery z bananów 55%, truskawek 18%, jogurt naturalny 15%, przecier z jabłek 10%, sok jabłkowy 1% z zagęszczonego soku, kaszka ryżowa 1%
  3. Sok 100% tłoczony prosto z jabłek HORTEX – i znów miła niespodzianka. Skład: sok jabłkowy 85%, przecier z bananów 11%, sok z marakui 4%, witamina C CENA: 2,70 zł
  4. Waterrr – ale tym razem prawdziwa, czysta bez dodatków woda źródlana też z korkiem niekapkiem. Jednak koniecznie przeczytaj dobrze etykietę. 1, 50 zł

Zdrowsze zamienniki

Daj znać czy takie zestawienie, jest dla Ciebie pomocne? Przydadzą Ci się takie zdrowsze zamienniki?

Jeszcze 5 lat temu, ciężko byłoby znaleźć, aż tyle dobrych, zdrowszych zamienników, z wartościowym składem. Jak widać świadomość społeczeństwa się zmienia, więc i producenci zmieniają swoją ofertę i własne produkty. Dlatego to od Ciebie zależy, które produkty wrzucisz do swojego koszyka, a potem do swojego (lub dziecka) żołądka.

Specjalnie wybrałam Ci wszystkie produkty z dość niskimi cenami, tak abyś zauważyła, że kwota za zakupy wcale się nie zmieni, ale jakoś produktów bardzo.

Pamiętaj, czasami lepiej kupić, mniejsze opakowanie jakiegoś produktu, ale o dobrej jakości. Niż wielką tanią pakę o byle jakim składzie.

Zapraszam Cię też do codziennego kontaktu ze mną na Instagramie. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *