Pomysły na posiłki do szkoły i pracy

Wrzesień to czas kiedy zmieniamy nasze dotychczasowe podejście do domowej organizacji. Szczególnie dotyczy to te z nas, które mają dzieciaki w wieku żłobkowo-przedszkolno-szkolnym.  1.09 czujemy już napięcie, koniec wolnego, trzeba rano wstać, zjeść śniadanie, wyszykować dziecko. A dodatkowo zapakować coś jemu do śniadaniówki, a sobie do pracy. Tak przynajmniej powinno być. Dlatego, żeby ułatwić Ci chociaż ten początkowy etap wymyślania dań. Stworzyłam listę na której znajdziesz pomysły na posiłki do szkoły i pracy.

Czytając Wasze pytania, wiem że często brakuje pomysłów na to co zapakować w pudełko do szkoły czy pracy. Oglądając zdjęcia z pomysłami na lunchbox’y, które są podawane w internecie, można złapać depresję. Widząc te kanapki w kształcie zwierzątek, owoce z przyczepionymi oczkami i warzywa powycinane w przeróżne figurki – no rewelka. Super to wygląda i na pewno jest apetyczne, ale szczerze… Robić takie śniadaniówki każdego dnia – to wymaga czasu, a nie każdy na taki luksus może sobie pozwolić.

Dlatego ja dam Ci pomysły na posiłki do szkoły i pracy, ale w jak najprostszych wersjach. Jeśli już mnie znasz, to wiesz, że staram się dopasować podpowiedzi indywidualnie. Czyli? Zdaję sobie sprawę, że akurat Ty może masz więcej czasu i lubisz wolną chwilę poświęcać na gotowanie i dogadzanie sobie i dzieciakom. Wiem, jednak też że na pewno ten post może czyta zupełnie inna osoba, z innymi priorytetami i możliwościami. Może to Ty nią jesteś?

Wychodzisz przed 7:00 z domu, wracasz po 18:00. Na szybko po drodze robisz jakieś zakupy, żeby cokolwiek zjeść jak wpadniesz głodna do domu. Potem ogarnianie dzieci, mycie, spania i nagle robi się 22 i kiedy tu gotować na kolejny dzień i jeszcze bawić się w kolorowe śniadaniówki?

Pierwsze moje pomysły na posiłki do szkoły i pracy, są dla tych z Was, które mają moje dietetyczne ebooki.

dietetyczny-ebook

Dzięki nim, możesz zadbać w łatwy sposób o zbilansowaną dietę, dopasowanie kalorii i zdrowsze odżywianie dla całej rodziny. Z dań, które są podane w dietetycznych ebookach, może korzystać każdy. Dodatkowo, pamiętaj że ebooki dają Ci możliwość gotowania w przystępny sposób.

Możesz zrobić np. 6 porcji kolacji i już masz dania na kolacje dla siebie, męża i dziecka oraz gotowe drugie śniadanie dla Waszej trójki na kolejny dzień. Dzięki temu masz mniej gotowania, a posiłek masz zbilansowany i od razu gotowy dla wszystkich domowników.

W najnowszej, jesiennej, 7 edycji dietetycznego ebooka masz wiele pomysłów na posiłki do szkoły i pracy.

Kanapki z pasztetem z soczewicy. Pieczesz pasztet (1 dnia poświęcasz tą godzinkę, aby go zrobić), a potem  masz na kilka dni gotowca na kanapki. Może być zarówno dla Ciebie jak i dla dziecka do szkoły. Do pracy świetnie sprawdzi się też pojemnik z sałatką z kaszą bulgur lub sałatką z kurczakiem. Te same sałatki jeśli zrobisz w większej porcji, możesz mieć gotowe na kolacje, żeby ograniczyć sobie czas spędzony w kuchni.

Możesz wykorzystać też na drugie śniadanie do pracy, przepisy z ebooka które są podane na kolacje. Tak jak Ci pisałam wyżej są one tak samo zbilansowane, więc masz dużą różnorodność i dowolność w gotowaniu. A sałatka jarzynowa sprawdzi się świetnie w pojemniczku do pracy. Tak samo sałatka z fasolą czy bułeczki z cukinią.

Na stronie ebooka, masz cały spis dań jakie się  w nim pojawiają, więc sama możesz zobaczyć jakie jeszcze inne pomysły w nim znajdziesz. KLIKNIJ TU

A jeśli z jakiś powodów nie chcesz korzystać z dietetycznych ebooków, to podaję Ci pomysły na posiłki do szkoły i pracy z wykorzystaniem gotowców. Skoro nie musisz kontrolować kalorii i nie skupiasz się zbyt mocno na makroskładnikach w diecie, to podaję Ci po prostu pomysły co można fajnego przygotować dziecku lub sobie. Zrobisz to w kilka minut.
  1. SKYR Z OWOCAMI I ORZECHAMI
    Opakowanie jogurtu skyr możesz zmieszać z płatkami owsianymi i orzechami oraz np. malinami, prażonymi jabłkami, gruszką lub świeżą figą. Akurat teraz na te owoce mamy sezon, więc warto je wykorzystać.
    Możesz też jogurt wymieszać z gotowym Muesli (te z dobrym składem np. z lidla znajdziesz na moim INSTAGRAMIE w wyróżnionych relacjach).
  1. WRAP Z KURCZAKIEM LUB PASTĄ
    Świetną alternatywą na zwykłe kanapki są wrapy. Robisz naleśniki (najlepsze będą razowe) i nakładasz do nich różne warzywa – te które akurat masz w domu. Do tego podduszasz pierś z kurczaka, albo smarujesz naleśnika hummusem. Zawijasz w rulon i gotowe. Super danie i łatwo zabrać je ze sobą.
    Pomysły na posiłki do szkoły i pracy
  2. SAŁATKA Z KASZĄ
    Gotujesz kaszę lub wykorzystujesz tą, która została Ci z obiadu. To może być bulgur, pęczak, orkiszowa. Dodajesz do niej np. ogórka, paprykę, rzodkiewkę, podduszonego kurczaka lub ugotowaną (albo ze słoika) ciecierzycę. Całość mieszasz z jogurtem i musztardą. Tak naprawdę to może być sałatka typu „czyszczę lodówkę”. Możesz też dodać pokrojone w kostkę ugotowane jajko, albo mięso które zostało Ci po obiedzie.
  1. KOKTAJLE
    Koktajl, fajna forma dla dzieci w szkole. Szczególnie jak mają krótką przerwę na której ciężko jest zjeść całą kanapkę. Pomysły na zbilansowane koktajle (również dla IO)  znajdziesz TUTAJ – kliknij.
  1. KANAPKI
    Kanapki z gotowymi pastami, to super pomysły na posiłki do szkoły i pracy. Z kanapkami to jest tak, że może być to bardzo kiepski posiłek, ale z kanapek można zrobić super zbilansowane danie. W dietetycznych ebookach podaję Ci różne pomysły na ciekawe i odżywcze kanapki. Tutaj podpowiem Ci, że super formą na takie szybkie danie są gotowe pasty kanapkowe. Listę takich past z dobrym składem, które kupisz w Lidlu czy nawet Rossmanie masz w TYM WPISIE. Zobacz.
  1. NALEŚNIKI
    Naleśniki zawinięte w rulon z serem – łatwo je zjeść i raczej każdego dziecko je lubi.
  1. GOTOWE, OWOCOWE JOGURTY
    Super skład mają jogurty owocowe z Biedronki PURE. Od niedawna w wielu sklepach można też znaleźć jogurt z OPOLA ” Mleczne ogrody”– jego etykietę znajdziesz w wyróżnionych relacjach na moim Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *