Koronawirus – lista zakupów i pomysły na łatwe posiłki

Dzisiaj o najgłośniejszym temacie ostatnich dni. Koronawirus – lista zakupów i posiłków.

Jakie zrobić zakupy, żeby naprawdę  przydały nam się produkty, które kupimy. I żebyś przez ten zakupowy pęd nie zmarnowały jedzenia. 

W szale zakupowym ostatnich dni, dużo się mówi o tym, żeby nie panikować, ale też zrobić większe zakupy na zapas. Przede wszystkim chodzi o to, żebyś nie musiała każdego dnia wychodzić do sklepu, stać w kolejce i narażać się na kontakt z wieloma osobami.

Jednocześnie, warto pamiętać o tym, że niektórych produktów nie da się przetrzymywać zbyt długo, bo jest to niebezpieczne dla zdrowia. W końcu zbyt mocno obładowane lodówki i zamrażalniki, nie będą pracować tak dobrze jak powinny i gorzej będą chłodzić jeśli za bardzo je uzupełnisz. Pamiętaj o tym. Przez to produkty będą się szybciej psuć.

Nie popadaj w panikę, zobacz jak niewiele rzeczy potrzebujesz, żeby zrobić zdrowe i bardzo atrakcyjne posiłki. 

Ja w swoich kuchennych szafkach zawsze mam podstawowe produkty i w sumie nie robiąc dodatkowych zakupów z tego o zawsze mam, myślę że śmiało tydzień lub nawet 2 tygodnie dalibyśmy radę przeżyć.

Koronawirus - lista zakupów i przepisy

To moje standardowe wyposażenie szafek kuchennych w suche produkty. Każdy rodzaj kaszy, ze 2 rodzaje makaronów, puszki: fasole, ciecierzyca, pomidory, passata. Do tego suszone drożdże lub świeże (świeże drożdże można zamrozić). Dodatkowo zawsze oliwa, mąka razowa pszenna i ser z dłuższym terminem przydatności. Do tego też suszone  pomidory, mleczko kokosowe, dżem, gotowe pasty  na kanapki, puszka z rybami i soczewica.

A z produktów, z krótszym terminem przydatności, ale takie które też zawsze znajdę w swojej lodówce to jajka, jogurt naturalny, sery kanapkowe.

Dodatkowo, zawsze mam szufladę przypraw, czosnek i cebulę.

A w zamrażarce: mrożone warzywa na patelnię – różne mieszanki, mięso mielone i gulaszowe. Dodatkowo często znajdę mrożone owoce, jeśli nie sezonowe to na pewno banan, gruszka i jabłko – bo zawsze jak nie zjemy ich na świeżo, to żeby nie wyrzucać, obieram kroję w kostkę i mrożę.

Z takiego zestawu podstawowych produktów, możesz zrobić mnóstwo dań. A jestem pewna, że w swojej kuchni masz jeszcze inne produkty, jak np. kakao, musztardę itp.

Ten czas w którym mamy zostać w domu, możesz też wykorzystać na to, żeby zacząć lepiej i zdrowiej gotować. Może to dobry czas, żebyś właśnie teraz lepiej zadbała o swoje zdrowsze odżywianie, skoro mamy mniej zajęć do wykonania, a przez to więcej czasu np. na zdrowe działania w kuchni.

Ale konkretnie, jakie dania możemy przygotować z takich produktów na najbliższe dni?

Kliknij w kolorową nazwę dania, a przekieruje Cię do jego przepisu. 

  1. Pieczone mielone z kaszą i warzywami na patelnię lub burgery.
  2. Sos gulaszowy z kaszą, makaronem lub plackami ziemniaczanymi
  3. Hummus na kanapki lub pastę z soczewicy, lub fasoli. A także pyszny  smalec z fasoli i już śniadania i kolacje gotowe
  4. Naleśnik z serem, dżemem lub na wytrawnie z humusem i suszonymi pomidorami (do tego surowe warzywa takie jakie masz)
  5. Leniwe lub kopytka
  6. Tajskie curry z warzyw mrożonych z ryżem
  7. Lody z mrożonych owoców  lub dyni 😉
  8. Kotlety z ciecierzycy – falafele z sosem musztardowym (jogurt + musztarda)
  9. Pieczona ciecierzyca, do chrupania oglądając netflix 😉
  10. Jajecznica z suszonymi pomidorami
  11. Omlet z serem lub owocami
  12. Omlet wytrawny
  13. Placuszki z kaszy manny lub na jogurcie z owocami
  14. Pasta jajeczna na kanapki
  15. Jajko w koszulce lub na miękko z warzywami
  16. Warzywa mrożone podduszone na patelni i na nich zrobione jajko sadzone
  17. Bułeczki maślane, ciasto drożdżowe, drożdżówki z jabłkami
  18. Drożdżówki z serem
  19. Chałka z dżemem i mlekiem
  20. Budyń jaglany z owocami lub dżemem
  21. Jaglane gofry
  22. Omlet pieczony
  23. Biszkopciki pieczone z owocami
  24. Pasta rybna na kanapki (szprotki, ser twarogowy, ogórek kiszony, cebula, majonez i jogurt)
  25. Makaron z serem lub z suszonymi pomidorami i orzechami
  26. Pizza margherita z sosem czosnkowym (jogurt + czosnek)

Z powyższych produktów, można wymyślić jeszcze drugie tyle dań. Liczy się Twoja chęć i kreatywność w kuchni.

A jeśli chcesz więcej konkretnych dań i przepisów, a dodatkowo zbilansowaną dietę to zapraszam zapisz się do mojego newslettera i pobierz dla siebie MINI DIETETYCZNY EBOOK oraz inne pomysły i przepisy na dania.

Wykorzystaj ten czas w domu, aby zadbać o swoja odporność również poprzez zdrowe i wartościowe posiłki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *